Ministerie spamt met misplaatste campagne

kassa2Het ministerie van Binnenlandse Zaken gaat ons binnenkort via radiospotjes, internetboodschappen en folders vertellen dat de dienstverlening van de overheid aan de burger de afgelopen tijd aanzien is verbeterd.

Dat is natuurlijk onzin. De Nederland geeft de overheid een mager zesje. En dat weten ze bij Binnenlandse Zaken ook wel.

Vanwaar dan al die geldverspilling aan reclame?

De bewindslieden van Binnenlandse Zaken (Guusje ter Horst en Ank Bijleveld) willen zich profileren.  Zij zijn voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de dienstverlening aan burgers, houden enkele tientallen websites in de lucht voor de burger, knallen er met gemak nog een paar websites tegen aan om de burger te helpen.

Maar de burger wordt horendol van al die websites en loketten en is daarmee ook helemaal niet geholpen. Want waar moet je zijn als burger? Ik ben dan ook benieuwd naar welke website Ank en Guusje gaan verwijzen. Overheid.nl? Mijn Overheid.nl? Postbus 51? Antwoord voor burgers?

Beste Ank en Guusje, wat gaat deze compleet misplaatste  en overbodige reclamecampagne ons kosten?

Lees ook:Postbus 51 wordt Antwoord voor Burgers
Lees ook:Nederlander geeft overheid een mager zesje
Lees ook:Postbus 51 of Antwoord voor Burgers: heibel !
Lees ook:Antwoord voor Burgers: grip op ICT-doolhof overheid
Lees ook:Overheid faalt, burger de dupe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.