Cartoon van hypocriete haatzaaiende Geert Wilders

kurtwestergaard_geertwildersGeert Wilders zegt geschokt te zijn door de aanslag op cartoonist Kurt Westergaard. Is dat nieuws? Flauwekul! Heel Nederland is geschokt door de aanslag op de Deense cartoonist, die onder andere de cartoon tekende van Mohammed met de bomtulband.

Westergaard is het trouwens helemaal niet eens met de haatzaaiende standpunten van Wilders. Wel vindt de cartoonist dat Wilders zijn standpunten mag verkondigen. Dat is vrijheid van meningsuiting.  Dat is ook het standpunt van uw ambtenaar, als er maar sprake is van respect.

Maar de vrijheid van meningsuiting die Wilders voor zichzelf en zijn extreemrechtse aanhang opeist,  accepteert hij niet van zijn critici. 
Geert Wilders is dan ook zooo 2009. Daarom eens een andere cartoon van Kurt Westergaard.  Die heb ik nog niet gezien op Wilder’s websites.


Lees ook:Verlos Geert Wilders van zijn haatzaai-euro’s
Lees ook:Wilders spreekt de rechtbank toe: vrijheid wordt bedreigd
Lees ook:Ook Wilders ordinaire carrierepoliticus
Lees ook:Wilders roept op tot demonstratie tegen de rechtsstaat
Lees ook:Wilders roept op tot demonstratie voor de rechtbank

Heb jij Ambtenaar.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!


  • Geplaatst door besserwessie op 3 januari 2010 om 13:39

    Overigens blijft het (zoals altijd) oorverdovend stil in de respectvolle kringen.

  • Geplaatst door Mat op 3 januari 2010 om 15:34

    Waarom heeft Wilders die cartoon er niet bij geplaatst waar hij zelf op staat met een bom op zijn hoofd, ook gemaakt door cartoonist Kurt Westergaard. Als een Moslim deze cartoon had gemaakt had Wilders hem voor de rechter gedaagd.

  • Geplaatst door John op 3 januari 2010 om 20:25

    Inderdaad Mat.
    Die beste man heeft zelfs niet zoveel op met Wilders. Ook dat hoor je de respectvolle kring rondom Wilders niet zeggen.

  • Geplaatst door frank bikker op 3 januari 2010 om 21:01

    He, besserwessie, ik hoor je niet?

    • besserwessie:
      4 januari 2010 om 8:11

      Ik heb eens naar buiten gekeken.
      Ik zie geen vlaggen verbranding, ik zie geen woedende geperoxideerde tokkies een gemeentehuis belagen. Vanwege de beledigende afbeeldingen.
      Zoals gezegd het is oorverdovend stil in tokkieland.

  • Geplaatst door besserwessie op 3 januari 2010 om 21:10

    Ik blijf oorverdovend stil

    • kees:
      5 januari 2010 om 18:34

      Jij bent ook niet langs geweest met een kratje bier, flauwerd!!!!!

  • Geplaatst door abo hafez op 4 januari 2010 om 14:18

    vrijheid van meninguiting 2010 ik zie nederland zonder de pvv de haatzaaier ik zie dat wilders is genezen van zijn psychisch probleemen ik zie wilders op straat kan lopen en niet onder de grond als een mol hoop ik ook dat hij echt man wordt niet mensen beledigen en daarna beveilegeng vragen en dat betalen wij als moslems de kosten voor hem .betaal dat ook maar zelf .

  • Geplaatst door Mat op 4 januari 2010 om 18:05

    Wat me opvalt is dat er weer brandstichting in een Moskee van Arnhem is geweest, niet de eerste keer hier in Nederland en ook niet iets waar Rita Verdonk ‘trost’ op kan zijn. Bij mijn weten is er hier nog geen katholieke kerk in vlammen opgegaan, dat zou je toch nog eerder verwachten met al die sexuele misbruik door RK-kerk die b.v in Ierland heeft plaatsgevonden, die schijnheilige zogenaamde christenen zijn nog gestoorder als ze lijken

    • kees:
      4 januari 2010 om 18:37

      Is hier grote aandacht voor in de media? Wel over Osdorp waar het inderdaad over Marokkanen gaat. Wanneer gaan ze tuig eens over een kam scheren?
      Ik ben het er wel mee eens dat alle partijen kletsen over het justitieel apparaat. Maar ondertussen lullen ze enkel over meer efficientie,maar de politiek vergeet voor het gemak het daarbij behorende geld. Een agent mag best behoorlijk wat verdienen , voordat die bereid is om het risico te lopen om keien te koppen.

    • Bob van Munten:
      5 januari 2010 om 11:11

      Mat, jij bent echt een van de domste mensen die ik hier ben tegengekomen. Dus omdat er nog geen kerk in vlammen is opgegaan is het allemaal prima? Ga eens lekker een weekje vermomd als molukker in Culemborg wonen, kijken of je dan nog zo piept, of ga een smet een blonde vrouw langs een groepje cultuurverijkers lopen, of ga eens gewoon je eigen gang en kijk wat er voor ellende op je afkomt. Voorwaarde is wel dat je je oogkleppen afzet, schele!

      • kees:
        5 januari 2010 om 18:31

        Met weet nu nog niet wie is begonnen. Trouwens mensen, die zich bezighouden met dergelijk soort zaken beschouw ik allemaal als randdebielen,ongeacht hun afkomst.

  • Geplaatst door Danny op 5 januari 2010 om 3:03

    dit plaatje is niet gemaakt door Dhr Westergaard.
    ( degene die het onder Westergaards naam uit heeft gegeven kan een rechtzaak verwachten…)

    • frank bikker:
      5 januari 2010 om 16:55

      Moet je wel met je echte naam reageren, anders wordt het niet aanvaard door de rechter, mijn beste.

  • Geplaatst door Mat op 5 januari 2010 om 16:32

    Dank je hartelijk voor het uitschelden Bob van Munten, nergens heb ik geschreven dat het prima is omdat er nog geen kerk in vlammen is opgegaan.
    Al die achterlijke PVV stemmers kunnen niet meer helder nadenken en daar zul jij er ook wel een van zijn…

    • besserwessie:
      5 januari 2010 om 16:54

      Het heeft minder met nadenken of hersens maar meer met waarnemen te maken. Zou toch wel verhelderend kunnen zijn om eens een tijdje in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer te gaan wonen.

      • frank bikker:
        5 januari 2010 om 17:00

        Waar woon jij dan?

        • besserwessie:
          5 januari 2010 om 17:08

          beste Frank,
          Ik heb 8 jaar in de Bijlmer gewoond, en ken ook Bos en Lommer goed. Maar ik ben al vele jaren geleden vertrokken naar het Land van Ooit, ver buiten de Randstad.
          En verder koester ik mijn privacy.

  • Geplaatst door Frank Bikker op 5 januari 2010 om 17:25

    Ik heb in Bos en Lommer en de Bijlmer gewerkt (onderwijs)zo’n 30 jaar en ik vind hele grote stukken van de Bijlmer erop vooruitgegaan. Bos en Lommer weet ik niet, want daar ben ik al een poos weg.

    • besserwessie:
      5 januari 2010 om 17:50

      In deze wijken 30 uur per week werken is geheel andere koek dan er 168 uur per week wonen.
      Het allergrootse verschil tussen het Land van Ooit, waar ik nu woon, en de Bijlmer is dat ik niet meer op scherp sta als ik thuiskom, of als ik in de nacht een onbekend geluid hoor. Mijn auto wordt nooit meer opengebroken. De tuindeur kan ik nu openlaten als ik even naar boven ga, in de Bijlmer moest die dan op slot.
      Ik kan nog wel meer details noemen maar je moet er maar aan wennen als je in de Randstad woont.
      De nette burger moet zich opsluiten, het tuig loopt vrij op straat. Er is ook een interessante newspeak ontstaan zoals: vermeende dader, verwarde jongeman, draaideurcrimineel, veelpleger.
      En dat, beste Frank en andere weldenkende reageerders, maakt dat velen gaan stemmen op een partij die niet tientallen jaren lang heeft weggekeken van deze problemen.

      • Frank Bikker:
        5 januari 2010 om 18:27

        Je hebt gelijk, dat er in de Randstad veel meer rotzooi is, maar dat is inherent aan de grote stad. Dat was 50 jaar geleden ook al zo, toen je buitenlanders nog met een lantaarntje moest zoeken. Probeer jij maar eens een nichtencafe op te zetten in een plattelandsstadje of te gaan winkelen in Nijkerk op zondag. Ik denk dat ook de keien daar door de ramen heenvliegen. Of die leuke zuipketen met Lonsdalejongeren die zich eerst even indrinken voordat ze met de auto gaan stappen. Ik geef ook toe dat er weggekeken is in het verleden door alle grote partijen, maar Wilders ontaardt in het moslims provoceren en hij valt ook degenen aan die gewoon netjes, beschaafd en fatsoenlijk zijn. Degenen die gewoon proberen mee te draaien in onze maatschappij. Hij wil dat ze hun afkomst en hun godsdienst verloochenen. Dat is iets wat ik nooit kan/zal/wil doen, en dat zeg ik als Nederlander, die naast Nederlandse afkomst ook buitenlandse wortels heeft, net als 80% van de Nederlanders als je 3 of 4 generaties teruggaat.
        Dit geldt ook voor Geert Wilders!!!

        • Mat:
          5 januari 2010 om 18:43

          Mooi gezegd Frank.

        • besserwessie:
          5 januari 2010 om 18:47

          Het maakt mij geen biet uit waar het tuig vandaan komt. En dat is nu juist het probleem voor weldenkend correct politiek Nederland en in het verlengde daarvan: politie en justie.
          De ingedramde angst om te discrimineren verlamt elke reactie. Om de in die kringen verfoeide Thatcher te citeren: I smell the stench of appeasement.

        • Pieter helmers:
          6 januari 2010 om 20:41

          beste Frank,
          Ik heb 17 jaar in de bijlmer gewerkt en gewoond !
          ga nou niet zeggen dat het beter is geworden want dat is het niet ! Ja 50 jaar geleden was het wel beter in dit land! we kunnen er gewoon niet meer omheen wij nederlanders hebben het te ver laten komen wij zijn de schuldigen.
          Door al dat gestem van een te grote groep nederlanders die maar op de PVDA hebben gestemd is deze multi samenleving tot stand gekomen! dom dom dom. Mensen die uit landen kwamen waar niet eens stromend water was laat staan stenen huizen , mensen met een geloof dat dateerd van 2000 jaar terug ! die hun kinderen aansporen om nederlandse vrouwen voor hoer uit te maken omdat zij in de zomer in een rokje met een kort bloesje lopen !wij zijn overspoeld met goudzoekers die nadat ze er achter kwamen dat je moet werken voor je geld massaal de criminaliteit ingedoken!
          En het zijn er inmiddels zoveel dat wij (de echte nederlanders) ons niet meer thuis voelen in ons eigen land !! Vandaar dat Geert Wilders heel groot word omdat de regeerders van de algelopen decenia de boel niet meer aan weten te pakken.

        • pieter:
          7 januari 2010 om 17:39

          Hr. Bikker,Wilders zet op een normale manier de gevestigde partijen onder druk om niet meer weg te kijken. Dat is ook demokratie en een deel van het spel. Verder daag ik je uit eens een reis te maken van Casablanca naar Pakistan b.v.Als je het overleeft in die fascistise cultuur,zie ik nog wel eens een berichtje.

  • Geplaatst door Mat op 5 januari 2010 om 17:37

    Ja hoor ik kan goed waarnemen, als homo in een buurt van Amsterdam waar ook veel moslims wonen. Vaak genoeg ben ik bedreigd en uitgescholden en dat gebeurde vaker door oorspronkelijke Nederlanders dan door moslims. Het punt wat ik maakte was dat er een heel klein artikeltje stond in de krant over de brandstichting in die moskee, geen politicus die dit veroordeelde, terwijl als er een kerk in vlammen op zou gaan zou de krant er mee gevuld zijn en was Geert Wilders de eerste die weer over moord en brand zou schreeuwen. Mensen zijn nou eenmaal niet altijd ‘mooi’ of het nu christenen, moslim, joods of atheïst , ze hebben allemaal net zoveel misdaden op hun geweten en die misdaden behoren gestraft te worden, dat geld in gelijke mate voor elke bevolkingsgroep.
    De oproep van Geert Wilders voor de ‘kopvoddentax’ is zo’n belachelijk idee, dan zou dat toch ook moeten gelden voor bv alle katholieken nonnen, maar dat zal Geert Wilders natuurlijk niet zeggen, ik hoop en verwacht niet anders dat Geert Wilders 20 januari veroordeeld word.

  • Geplaatst door Mat op 5 januari 2010 om 19:04

    bessiewessie toch, fijn voor je dat je zo incorrect bent en dat je discriminatie zelfs goed wilt keuren door politiek, politie en justitie (geen justie..), daarmee behoor je tot hetzelfde tuig dat een democratie ondermijnd en daar een dictatuur van wil maken.

    • Frank Bikker:
      5 januari 2010 om 21:50

      Niet schelden, Mat. Ik wil die argumenten horen en niet die scheldpartijen of verkapte dreigementen. Kijk besserwessie heeft het in zijn allerlaatste reactie over tuig in het algemeen. Dus het wordt niet onmiddellijk gekoppeld aan buitenlanders, klinkt toch wat genuanceerder. Dus ik mag concluderen dat je overal tuig hebt en dan is mijn volgende vraag: “Wat ga je er mee doen?”
      Ik geef een voorzetje. Zorg dat de wetten die er op dit moment zijn ook echt gehandhaafd en gecontroleerd wordt.

      • besserwessie:
        5 januari 2010 om 22:07

        Inderdaad Frank, je hebt het goed gelezen.
        Het maakt (mij) niet uit waar het tuig vandaan komt maar die moeten van straat af. Basis voor de rechtstaat is veiligheid voor de burgers.
        Even voor Mat zodat hij zeker weet dat ik geen racist ben, ik ben zeer verontwaardigd dat de Hells Angels tientallen jaren geen strobreed in de weg werd gelegd, ze werden zelfs gesubisideerd. Ben je er wel eens wezen kijken?

        Nogmaals het kan me geen biet schelen wat de herkomst of afkomst van tuig is maar als je geen streep trekt en almaar blijft vergoeilijken (Cohennen noem ik het zelf) dat gaat het steeds verder. Maar ik heb voor mijzelf al de consequentie getrokken (en dat kan niet iedereen) ik woon nu ver van de Randstad in het Land van Ooit en dat voelt heel anders. Maar mocht ik ook daar de terreur weer voelen dan kan ik Nederland ruilen voor een veiliger oord. Ook dat geeft me een goed gevoel kun je nagaan.

  • Geplaatst door besserwessie op 5 januari 2010 om 22:49

    Wat is een Wilder blog?
    Is dat on topic voor mijn antwoord?
    En is Wilders melaats ofzo?

    Maar mijn dag is voorbij, hoewel 60+ werk ik nog steeds, en meerdere dagen in de Randstad. Je moet er wel wat voor over hebben om veilig te wonen. Onze fijne overheid kan daar ondanks mijn belastinggeld niet voor zorgen. Morgenochtend 5.45 zit ik weer in mijn millieuverpestende auto.

    • Frank Bikker:
      5 januari 2010 om 23:30

      Ja, veel succes in het land van Ooit met de PVV.Je moet dat liedje nog eens opzetten van Droomland.

      • Fred Wijma:
        6 januari 2010 om 0:42

        Je wordt wel oud hoor: je praat steeds met jezelf ;-)

        Ik las jouw verschil van mening met ronnydee bij een ander artikel. Maar ik moet je complimenteren: ik had het absoluut niet door.

  • Geplaatst door Frank Bikker op 7 januari 2010 om 19:07

    @Pieter. Mag ik weten wat je funktie in de Bijlmer was. Ik ben het met je eens dat in het verleden (nu weet ik niet ) de PvdA in de Bijlmer nou niet op z’n best was en nou druk ik me nog zachtjes uit. Ik wil ook weten hoe lang je er al weg bent en kun je buurten noemen. Bijvoorbeeld de H-buurt in voor een zeer groot gedeelte zeer mooi opgeknapt en ze zijn nog niet klaar. In de buurt van het Bijlmerstation is het ook een heel stuk beter. In de metro zie je minder junks. We zijn er nog lang niet, maar de laatste 5a 6 jaar is het een heel stuk beter geworden. Ga eens kijken in de buurt van Ganzenhoef. Je kent het niet meer terug. Natuurlijk zijn er nog steeds no-go gebieden, maar je moet ergens beginnen. Er gebeurt tenminste wat.

Geef een reactie