Den Haag scoort met dienstverlening aan bewoners

digitaal_loketDe gemeente Den Haag heeft het beste digitale loket van Nederland.

Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek van accountants- en adviesbureau Ernst & Young (EY).  EY voert het onderzoek jaarlijks uit bij alle Nederlandse gemeenten.

Centraal daarbij staat in welke mate de burger daadwerkelijk interactief producten en diensten kan afnemen bij de gemeente, zonder dat hij daarvoor naar het gemeentehuis moet komen.

Leuk zo’n onderzoek, maar of EY nu de partij is om zo’n onderzoek te doen, vraag ik me af. EY zit tot aan z’n nek in allerlei adviestrajecten van de overheid en is nu niet bepaald een neutrale partij.

Daarmee wil ik niets afdoen aan de prestatie van Den Haag. Daar zijn ze goed bezig. Zo is de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten met ‘Den Haag Helpt’  genomineerd voor de Galjaard-prijs.

Dat is een prijs voor innovatieve communicatieprojecten om de kloof tussen burger en overheid te verkleinen, die jaarlijks door Logeion wordt uitgereikt.

Lees ook:Overheid faalt, burger de dupe
Lees ook:Bestuurders moeten investeren in social media
Lees ook:Ontslag voor directeur van de gemeente Bel BV
Lees ook:Big Burger is watching Overheid
Lees ook:‘Vrije ambtenaar’ terecht gekort vanwege raadswerk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.